«محمد بهمنبیگی» در «بهیننامه»
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۹۶۷۲
«بهیننامه» ویژه «محمد بهمنبیگی» منتشر شد.
به گزارش ایسنا، دفتر سوم فصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسی «بهیننامه» که دبیران تحریریه آن فرح نیازکار و کوروش کمالی سروستانی هستند و در شیراز منتشر میشود، در شش بخش به معرفی محمد بهمنبیگی و نقد و بررسی آثار او پرداخته است.
در پارهای از بخش نخست به قلم فرح نیازکار، صاحبامتیاز و مدیرمسئول نشریه آمده است: ایلزاده بود و نژاده! با جانی آزاده و اندیشهای رها! از افق ییلاق تا شرق قشلاق در هر کورهراه کوچ؛ آب و خاک و هوا، تبارشناختی زیستش را معنا میبخشید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در ادامه و در تبیین چرایی تدوین این ویژهنامه آورده است: پدیداری این دفتر از «بهیننامه» ادای دینی است به ساحت بلند او که ما همگان را آموخت الفبای آزادگی را در تخته سیاه و گچ!
در ادامه و در بخش «درآمد» به «گاهشمار زندگی محمد بهمنبیگی» و «بهمنبیگی به روایت دیگر آثار» پرداخته است. بخش «در گفتگو با» به مصاحبه منتشرنشدهای از محمد بهمنبیگی با کوروش کمالی سروستانی و سیروس رومی اختصاص یافته در سال ۱۳۷۶ ، که در آن، مبانی نظری و اندیشگانی محمد بهمنبیگی و خاطرات فرهنگی، ادبی و سیاسی وی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است. «به روایت سکینه کیانی» عنوان گفتمانی با اوست در همراهی ۴۵ ساله با مردی که تاریخ ایل را تحولی ماندگار بخشید. «به روایت گلستان» نیز گفتوگویی است متفاوت برای واکاوی جنبههای ادبی آثار بهمنبیگی.
در بخش سوم، «در بازتاب» با مقالاتی درباره محمد بهمنبیگی و آثارش روبهروییم؛ «ایلیاتی اسطورهساز» از کوروش کمالی سروستانی، «بهمنبیگی در قاب زندگی» از حسن میرعابدینی، «و او که بزرگ بود» از ابوتراب خسروی، «درخت دانش» از ابراهیم حقیقی، «در کشاکش کوچهای بیپایان» از سیروس پرهام، «زمینهها و نمودهای رمانتیسم در بخارای من ایل من» از علیرضا شعبانلو، «غیاب روح بزرگ ایل» از کیوان نریمانی، «شیرین سخن نادره گفتار» از زهره زنهاری، «خوانش فرهنگی با تکیه بر بزرگان اجتماعی ایل قشقایی در متون ادبی بهمنبیگی » از انیس سعادت، «معلم ایل؛ راوی راستین ایران پسااستعماری» از احسان نعمتاللهی، «آینهگردان آموزههای ایل» از مجتبی فیلی، «دختران آل» از امرالله یوسفی، «راهاندازی مدارس عشایری و نقش بهمنبیگی در آن» از نوروز درداری، «بهمنبیگی»، از تهمینه رزمجویی، «چگونه بهمنبیگی را بشناسیم» از مرادحاصل نادری درهشوری، «بهمنبیگی را در یورد جا گذاشتیم» از احمد ملکپور و حمید نشاط، «عوامل موفقیت و مدل تفکر ذهنی محمد بهمنبیگی در تعلیمات عشایری» از اسحاق رزاقی و «بهمنبیگی کنشگری پویا» از علیرضا مسعودی.
در سه بخش پایانی نشریه، «به روایت کتاب» به معرفی آثار محمد بهمنبیگی، «به روایت فیلم» به معرفی آثار مستند درباره بهمنبیگی از رامین خویدی و «به روایت تصویر» به تاریخچهای تصویری از زندگی او پرداخته است.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: محمد بهمن بیگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
آفتابنیوز :
به تازگی تصاویری از حضور سامی بیگی، عضو سابق گروه «بلککتس» در «امی گالا» که مراسمی مربوط به مد و فشن است منتشر شده و ظاهرا این خواننده جایزهی ستاره شب مراسم را نیز از آن خود کرده است. صفحه «طراحان لباس» نیز به این سوژه پرداخته و در بررسی استایل او در این مراسم نوشته: امی گالا، ایونتی در فشن، ۴ سال است که در فستیوال سیتی دبی به مدت دو روز برگزار میشود. در این مراسم ستارههای زیادی از جمله طراحان لباس مطرح، اینفلوئنسرهای فعال در زمینه میکاپ و فشن، طراحان اکسسوری و جواهر و... حضور پیدا میکنند.
اوتفیتِ سامی بیگی در امی گالا ۲۰۲۴
این خواننده با دو لوکِ مختلف در این ایونت حاضر شد. لوکِ اول کت و شلوار سفید با پترن راهراه بود که با یک جفت کتانی تکمیل شده. مدل کفش و لباسِ زیر کت، استایل را به سمت اسمارت کژوال برده بود.
دومین لوک رسمیتر و شاملِ کت زرشکی رنگ مخمل با تزئیناتی در قسمت یقه و آستین بود. این اوتفیت هماهنگیِ بیشتری با فضای پر زرق و برق مراسم داشت.
در هر دو لوک اکسسوریهایی مثل گردنبند و انگشتر به چشم میخورد که بخشی از استایل شخصی این خواننده هستند و با دقت به استایل این خواننده میتوان فهمید که به کفشهای طرحدار علاقه زیادی دارد و استفاده از این مدل کفها را در هر دو اوتفیت خود لحاظ کرده است.
سامی بیگی؛ ملغمهای از محبوبیت و شیطنت.
اما نکتهای که در حاشیه انتشار تصاویر او خیلی برجسته شده، واکنشهاییست به استایل او، که همواره محل بحث کاربران بوده. اغلب کاربران معتقدند که این استایل فقط به او میآید و دیگران هم حق نزدیک شدن به چنین استایلی را ندارند و عموم صحبتها روی جنبهی «کراش بودن» او میگذرد. در واقع ظاهرا سامی بیگی به نوعی محبوب دل عده زیادی دختران سرزمین است و فارغ از حرفه خوانندگی با استایلش توانسته از دیگر همقطارانش پیشی بگیرد. به هر حال تیپ و استایل سلیقهایست و برخی نیز سامی بیگی را بیشتر از بقیه میپسندند. یک نکته درباره کاراکتر سامی بیگی که خیلی بحث ایجاد کرده، این است که برخی پسرهایی با این استایل را پسرهای متعهدی نمیدانند و اعتقاد دارند، پسری که استایل این شکلی دارد، پرس متعهدی نیست، برخی از پسرها هم به! کنایه میگویند دخترها پسرهای این شکلی که متعهد نیستند را بیشتر دوست دارند، از آن بحثهای خاله زنکی تمام نشدنی
حالا و به همین بهانه قصد داریم به سراغ چند سلبریتی با متفاوتتترین استایلهای ممکن برویم که در ادامه میخوانید:
خب صابر ابر سلطان استایلهای جنجالیست. او همواره تلاش میکند از سختترین راهها به نقطه ایده آل خود در پوشش برسد، اما خب هیچوقت اوتفیتهایش مورد وثوق مخاطبان نبوده و در تصاویری که از او به یاد داریم همواره با نوعی تشکیک روبروییم که نکند شاید ما اشتباه لباس میپوشیم و اصلا صابر ابر در درستترین نقطه ممکن ایستاده باشد!
اما درباره نوید محمودزاده موضوع کمی منطقیتر است. سبک پوششهای او همواره مخالفینی سر سخت را به دنبال دارد که به هیچ وجه از این نوع پوشش حمایت نمیکنند و همواره سعی در نقد این سبک دارند. نوید محمدزاده با استفاده از لباسهای خاص تلاش میکند بخش بیشتری از اخبار را به خودش اختصاص دهد و این موضوعی است که هر سلبریتی به آن توجه میکند. شاید استدلال محمدزاده این باشد که چنین پوششهایی کمک به دیده شدن لباسهای خاصیست که میتوانند در طول زمان به لباسهای عادی ما تبدیل شوند. کسی چه میداند؟
شاید درباره رهام هادیان باید مسعود فراستی میبود و با چند اصطلاح منحصر به فردش او را نقد میکرد، اما درباره امیر مقاره و البته با احترام به تمام هواداران این بند موسیقی باید گفت که هنوز یادمان هست روزی فاز BTS بودن برداشته بود و همان موقع هم یادآور شدیم که کپی کردن به معنای پیشرو بودن نیست. شما هم BTS نیستی جناب و البته که ما هم هوادار سرسخت این گروه کرهای نیستیم فقط خواستیم یادآوری کنیم که در کجا ایستادهاید.
خب رامین رضاییان از معدود میلیاردیبگیرهاییست که خروجی کارش واقعا فوتبال است و به لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر از لیگ ایران هم هست، اما نکتهای که همیشه درباره رامین بیرون از زمین فوتبال شتوی ذوق میزند، انتخاب لباسهایش است! به هر حال رضاییان چهره جوانپسندی دارد و همچنین اندام ورزیدهاش مستعد این است که یک پسر شیک و خوشپوش را در فوتبال ایران به معرض نمایش بگذارد، اما خب او ترجیح میدهد از درب دیگری وارد دنیای مد شود و این سلیقهاش نیز برای ما محترم است!
کاربران درباره سامی بیگی چه میگویند؟
کاربری به نام خوشنویس چراغ اول را روشن کرده: به خدا اگه همین تیپها رو ما میزدیم هزاربار کنسل میشدیم، اما ایشون گویا فرق داره.
این توئیت بازخورد زیادی داشت، به خصوص دختران که شاید از انتشارش کمی هم شاکی شده باشند:
پانتهآ در پاسخ نوشته: شما با چه منطقی خودتون رو با سامی بیگی مقایسه میکنید آخه برادر؟
حس میکنم همه دخترای توییتر باهم بستن واسه سامی اکلیل برینن به من نگفتن
اسلحه: حس میکنم همه دختران سرزمین با هم قرار گذاشتن برای سامی غش و ضعف برن.
رها: به طرز عجیبی این پسر شیرینه با اینکه ابدا تایپش رو نمیپسندم!
اما غزال این فضا را شکسته: فکر کنم من تنها دختریام که از این مرد متنفره. نه استایلش جذابه نه اکتهاش. درباره موزیکش هم نظری ندارم؛ و در نهایت نیکو: دوستان پول! پول تمام تعاریف رو عوض میکنه. تاکید میکنم تمام تعاریف رو میتونه عوض کنه!
منبع: سایت برترینها